Veel gemeentes en organisaties in de jeugdhulp stellen: de cliënt staat bij ons centraal. Toch merk je daar in de praktijk niet altijd zoveel van. Dat was aanleiding voor het schrijven van dit boek. Want als de cliënt centraal staat en het cliëntenperspectief leidend is, wat betekent dat dan voor het handelen van de jeugdprofessional? Hoe concretiseer je - binnen de kades van de nieuwe jeugdwet - deze visie in een aanpak?

Dit boek geeft antwoord op vragen zoals:

- hoe ziet een organisatie eruit die de cliënt centraal zet en waarbij het cliëntenperspectief leidend is?

- hoe kun je cliënten actief betrekken bij de hulp die zij zelf krijgen en meer regie en zeggenschap geven?

- hoe kun je ondanks de zorgen over veiligheid samenwerken met ouders en kinderen?

- Hoe ziet de hulpverleningsplanning eruit waarbij het cliëntenperspectief leidend is?

- hoe kunnen jongeren en ouders worden betrokken bij beleidsontwikkeling en verbetering van de kwaliteit van de hulp?

 

Half januari komt het boek Cliënt centraal in de jeugdhulp. Van visie naar aanpak beschikbaar. https://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-7395_Client-centraal-in-de-jeugdhulp

Wil je een reactie geven? Als je een profiel hebt op LOC zeggenschap in zorg en je bent ingelogd kan dat hieronder. Heb je dat niet dan kun je op de meeste pagina's ook rechts op de pagina reageren of hieronder. Of maak een profiel via de nu volgende link. Dank!

Doe mee op LOC zeggenschap in zorg

Email mij als mensen een reactie geven –

Zoeken & Vinden

  Plaats iets op het prikbord (verschijnt ook op de Praat mee! pagina)

De reactiemodule haalt reacties op...

LOC Zeggenschap in zorg - Hof van Transwijk 2, 3526 XB Utrecht - (030) 284 32 00 - vraagbaak@loc.nl

Veel gestelde vragen | Vraagbaak & feedback

Meer over LOC, lid worden & meedoen