Het is voor veel raden een probleem om nieuwe leden te werven. En er bestaat niet één oplossing voor, het een kwestie van uitproberen wat bij jouw zorginstelling werkt. Er zijn in het land heel veel ervaringen opgedaan en we geven hier een opsomming van een aantal mogelijkheden:

▪       Mensen persoonlijk benaderen.

▪       Medewerkers vragen om de vraag van de raad naar nieuwe leden te bespreken met cliënten.

▪       Een voorlichtingsbijeenkomst over het werk van de cliëntenraad.

▪       Een advertentie in het eigen tijdschrift, de nieuwsbrief of op de website van de instelling.

▪       Een advertentie in de lokale krant.

In het algemeen is het belangrijk dat de cliëntenraad zichtbaar is en dat voor cliënten het belang van een raad duidelijk is. Goed PR helpt bij het vinden van nieuwe leden!

Nog veel meer nuttige informatie lees je in ons kenniscentrum en op deze verzamelpagina.

Mail mij als mensen reageren –

Wil je een reactie geven? Als je een profiel hebt op LOC Zeggenschap in zorg en je bent ingelogd kan dat hieronder. Heb je dat niet dan kun je op de meeste pagina's ook rechts op de pagina reageren of hieronder. Of maak een profiel via de nu volgende link. Dank!

Doe mee op LOC Zeggenschap in zorg

OP EEN RIJ

Cliëntenraadsleden en anderen maken graag gebruik van de LOC-Vraagbaak voor een antwoord op hun vragen over zorg en medezeggenschap. Omdat vaak dezelfde vragen gesteld worden, hebben we hier de meest gestelde vragen verzameld.

We geven een kort antwoord op iedere vraag en een doorverwijzing naar meer informatie. In eerste instantie vind je hier de vragen van cliëntenraden. Later komen daar ook andere vragen bij.

ANDERE VRAAG?

Kijk hier verder.

LOC Zeggenschap in zorg - Hof van Transwijk 2, 3526 XB Utrecht - 030 284 3200 - vraagbaak@loc.nl

Veel gestelde vragen | Vraagbaak & feedback

Meer over LOC, lid worden & meedoen